• OMX Baltic−0,39%260,98
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,08%1 684,35
  • OMX Vilnius0,25%1 004,86
  • S&P 5000,00%5 718,57
  • DOW 300,00%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,22%8 277,73
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,56
  • OMX Baltic−0,39%260,98
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,08%1 684,35
  • OMX Vilnius0,25%1 004,86
  • S&P 5000,00%5 718,57
  • DOW 300,00%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,22%8 277,73
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,56
  • 15.07.15, 16:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasvavad kulud söövad Kaubamaja tulusid

Tallinna Kaubamaja avaldas täna enda teise kvartali majandustulemused, mis näitasid võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvu. Ometi ootas Swedbank ettevõttelt suuremat kasumit, mis vähenes kasvanud kulude arvelt.
Tallinna Kaubamaja juht Raul Puusepp.
  • Tallinna Kaubamaja juht Raul Puusepp. Foto: Veiko Tõkman, Äripäev
Kaubamaja teise kvartali müügitulu oli 139,3 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 1,9%. Teise kvartali puhaskasum oli 5,9 miljonit, mis on 9,8% parem tulemus kui aasta tagasi samal ajal.
„Teises kvartalis grupi müügitulu kasv veidi pidurdus, kuid järgis Eesti kogu jaemüügistatistika trendi. Grupi suurimad jaemüügisegmendid ehk Selverid ja Kaubamajad näitasid stabiilset müügikasvu. Autokaubanduse segment oli väikses languses aasta varasemaga võrreldes oluliselt väiksema fleet müügi osakaalu tõttu Lätis. Pikalt keerulises turuolukorras vaevelnud jalatsikaubandussegmendi müügitulu langus on viimastel kuudel pidurdunud ning näidanud varasemalt teostatud brändi- ja sortimendiuuenduse õigsust,“ kirjutas Kaubamaja aruandes müügitulu kohta.
Kaubamaja tõi välja, et sarnaselt kogu Eesti majandusele mõjutas grupi ärikasumit tööjõukulude kasv, mis II kvartalis oli 7,7%. See oli tingitud nii ühe kauplusega lisandunud töötajate arvu kasvust (3,6%) kui ka töötaja kohase keskmise tööjõukulu kasvust (4,2%).
Kontserni I poolaasta müügitulu oli 262,8 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2014. aasta I poolaasta tulemusega, mil müügitulu oli 256,4 miljonit eurot, 2,5%. Puhaskasum langes sama ajaga 0,4% ja oli 4,8 miljonit eurot.
„Puhaskasumit mõjutas dividendimakse, millelt 2015. aasta I kvartalis maksti tulumaksu 3,9 miljonit eurot, aasta varem maksti tulumaksu summas 1,3 miljonit eurot,“ seisis aruandes.
Pank lootis paremaid tulemusi
Swedbank lootis eelvaates, et Tallinna Kaubamaja on efektiivselt suutnud kulusid kontrolli all hoida. „Kuigi on surve tõsta palku ja üürihindu, ootame, et väiksem sisseostetavate teenuste hulk, laoseisu juhtimise paranemine ja kasumimarginaali väike tõus annavad tulemuseks EBITDA 11% suurenemise,“ kirjutas Swedbank Kaubamaja kohta.
Swedbank prognoosis, et Kaubamaja teise kvartali käive suureneb võrreldes möödunud aasta sama ajaga 2%, 139,16 miljoni euroni. EBITDA-le prognoosis 11% kasvu, 9,38 miljoni euroni ning puhaskasumiks prognoosis pank 6,19 miljonit, mis on 15% rohkem, kui eelmine aasta samal ajal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele